Najczęściej popełniane błędy wśród podwykonawców – obróbka skrawaniem

Najczęściej popełniane błędy wśród podwykonawców – obróbka skrawaniem

Chcielibyśmy podzielić się naszym doświadczeniem w obróbce skrawaniem. Punktujemy błędy z którymi spotykaliśmy się najczęściej.

  • Pasowania
    Każde pasowanie należy sprawdzać podczas odbioru części jeżeli jest taka możliwość. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, zwłaszcza gdy nie ma się sprawdzonego podwykonawcy u którego wielokrotnie zamawialiście usługi, że błędy będą występowały najczęściej w pasowaniu. Nie
  • Brak otworów, gwintów, fazowań…
    Błędy które zostały wykonane z czystego niedbalstwa są najczęściej wynikiem współpracy z nowymi i niesprawdzonymi firmami. Podstawowa zasada w razie wystąpienia jakiegokolwiek braku: Należy z taką firmą zakończyć współpracę. Nic nie usprawiedliwia takich błędów i świadczy o całkowitym braku kontroli w trakcie wytwarzania.
  • Błędy zamocowania w uchwycie
    Jeżeli część jest bardziej skomplikowana i należy ją obrabiać z kilku stron a wykonawca nie posiada zaawansowanych maszyn należy część obrabiać w dwóch lub więcej zamocowaniach. Błędy takie mogą nie zostać rozpoznane nawet podczas pomiarów i jeżeli od nich zależy poprawne działanie części można ponieść spore koszty wliczając w to uszkodzenie innych części czy czas na poprawę lub wymianę tej wadliwej.

Czy można uchronić się przed błędami?
Niestety nie. Nawet uczciwi i dobrzy podwykonawcy popełniają czasem błędy. Ważne jest żeby wypracować w organizacji sposoby wyłapywania takich błędów jak najszybciej oraz zabezpieczyć się na ewentualnie ich powstanie. Najważniejsza jest w tym wszystkim umowa. Jeżeli podpisałeś umowę z wykonawcą i ustaliliście sposoby egzekwowania reklamacji to jest to najlepsze zabezpieczenie. Bo nawet jeżeli firma współpracująca zgodzi się na wymianę lub naprawę części którą wykonała “na słowo” to może złapać w międzyczasie inne zlecenia i nie być w stanie poprawić błędów w ustalonym wcześniej czasie. Nic wtedy nie chroni nas przed utratą najcenniejszego zasobu firmy czyli czasu. Drugim ważnym elementem jest dokładne sprawdzenie części. Po pierwsze nie tracimy czasu na reklamację i transport. Po drugie nie tracimy czasu na montaż wadliwych części.